Tankar på Alla Hjärtans Dag...

Det är Alla hjärtans dag idag.
Låg och funderade imorse och tankarna spann iväg.
Jag tänkte på kärlek, på att ge och på sorg.
Min kompis dotter råkade ut för en olycka häromdagen.
Hennes liv gick inte att rädda och efter några dagar stängde man av respiratorn.
Hon blev bara 18 år gammal.
Man varken kan eller vågar greppa den sorg som drabbat hennes familj,
det är fruktansvärt sorgligt och oförståeligt.
Tankarna flyter vidare och stannar så upp!:
Att ge bort sitt hjärta.
Min kompis dotter hade tidigare sagt att hon var för organdonation.
Så nu lever hennes organ vidare i andra människor.
Vilken fantastisk tanke, att det ur detta fruktansvärda ändå kan komma något fint.
För vad kan vara finare att ge, än att ge liv?

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0