Att samla vatten

Jag är periodare.
Det är lika bra att erkänna.
Långa perioder ligger Latmasken och jag tätt sammanslingrade
och delar en chokladkartong..eller två,
men så PLÖTSLIGT gör han slut med mig och jag får för mig att jag ska träna.
Nu har jag tränat styrketräning, pilates och yoga.
Har promenerat med Vovven tills det bara är ett torrt skinn kvar av honom.
Märkte faktiskt att muffinsmagen inte draperade sig över byxlinningen- härligt!
Då fick jag den lysande idén att jag skulle väga mig *morrar*
Vägde mig och fick en smärre chock, vägde mig igen dagen efter
och hade gått ner lite grann- precis som det ska vara!
Vägde mig i morses och hade gått UPP ett kilo sedan igår!
Hallå! Vad är det för %&¤# ordning!?
Aftonbladets träningsexpert hävdade att man, när man börjat träna regelbundet,
kunde gå upp i vikt eftersom man samlade på sig vätska...
Säg Hej! till den mänskliga kamelen.
Kul att just jag visade mig ha fantastisk vatten absorptions förmåga, yippei.

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0