Monkey mind

Fjortisen och jag var,som sagt, på spa
då passade vi på att gå på ett yogapass.
Yogadamen sa en sak som faktiskt fastnade (!)
Någon av alla yogagurus hade talat om
"monkeymind", han liknade människans
tankar vid en djungel full med tjattrande apor.
Yoga handlar om att kunna bemästra sina tankar,
att kunna koncentrera sig så att man till slut har
en liten apa som sitter tyst och lugnt på sin gren.
Det var en väldigt bra liknelse, den stämmer ialla fall
väldigt bra på mig.
I min djungel är det ofta "årsmöte för cirkusapor".
Det är en konst att hitta lugnet och fokus..
(och att sjasa bort hela "årsmötet")
men det är något jag ska träna på!..
"vad var det jag skulle göra sedan"..
"vad ska vi bjuda på på festen".. 
Sjas! Sjas!


Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0