Varför stanna upp och fundera?

Skulle beställa en grej till Fjortisens födelsedag.
Hittade den igår och det var bråttom att få i betalningen,
det tar några dagar att skicka och skicka gjorde de bara
när de såg att man betalat.
Det bästa var att man kunde betala med betalkort
i "bankdosan", det hade jag aldrig testat förut.
När man betalar räkningarna har man ett speciellt kort
och en sexsiffrig kod, jag slår in min sexsiffriga kod
två gånger och får upp att det är fel kod.
Stirrar på skärmen och läser, utan att ta in det, fyrsiffrig kod.
Dosan säger till mig att jag gjort två försök och bara har en gång till på mig.
En lugn och metodisk person hade kanske stannat upp och tänkt till..
synd att man inte är den personen då.
Pucko som jag är slår jag koden igen och VIPS så är kortet spärrat.
Ringer banken som förklarar att de inte kan låsa upp kortet,
de skickar ett nytt som kommer efter påsk någon gång.
Koden jag skulle ha slagit är min vanliga fyrsiffriga pinkod
som man alltid slår när man handlar med kortet.
Aaaaaaaaaaaaargh!! Varför är jag så hetsig!?
Nu har jag, återigen, inget betalkort-
SMART med tanke på att vi ska åka bort i påsk och att Fjortisens
födelsedag är på onsdag, är en del att fixa&köpa innan dess, TYP!!
*Djupa andetag*
Nu hoppas jag bara att jag KANSKE har lärt mig något av detta?!
...men jag är skeptisk ;-)

Tyck till
Postat av: Gun

Åhhh vad jobbigt! Så arg man blir på sig själv efter att ha gjort något sådant.

2010-03-31 @ 22:40:40
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Å vad jag känner igen mig!! Vänta är inte min starka sida...Fy vad retsamt!!!



SV: Ja, det är så sorgligt!! Han var så fin och snäll och klok, våran Mix. Han är djupt sörjd och saknad men vi har mängder av fina minnen att trösta oss med. Kram!!

2010-03-31 @ 23:05:49
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Esmi

...och så fort man har handlat på kortet över nätet med dosan måste man använda den varenda gång...fast, den kanske bara känner av ip-adressen så det gäller den egna datorn?

Glad Påsk = )

2010-04-01 @ 00:40:31
Postat av: Barbro Binda

Jag är en kontantmänniska, avskyr kort, så jag prasslar vidare med mina tjugor så länge dom finns kvar. Glad Påsk på dig! :-)

2010-04-01 @ 11:54:19
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Nanna

Va jobbigt...jag skulle säkert ha gjort precis likadant ! Hoppas ni får en fin påskhelg i alla fall !

2010-04-01 @ 13:49:09
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0