Jag är såå lycklig& allt är såå bra!

En kompis sa att hon blir galen på alla som alltid säger
att deras liv är SÅÅÅ bra och de är SÅÅ lyckliga.
Senare slog det mig att det kanske gällde mig med?!
Jo, jag kände mig nog lite träffad.
Men när jag är förbannad, eller mitt i ett bråk,
sätter jag väl mig inte vid datorn (eller uppdaterar min FB status;-) ?!
Det är först senare när allt lugnat ner sig och jag har tid
som jag sitter vid datorn och knappar eller ringer en kompis.
Kanske beror det också på att jag är allergisk mot gnäll.
Är du inte nöjd- gör något åt det då!
Gillar inte heller energitjuvar och då ska jag inte vara en själv.
Klart man får hänga läpp&deppa då&då,
men en del gör det till en livsstil, är alltid negativa.
Tror på positiva-, och negativa-, spiraler.
Tro att saker kommer att gå bra/bli bra så kommer det gå bättre
än om du förväntar dig att det ska gå åt skogen.
Klart att jag har dagar när jag är ledsen och trött,
det måste man få ha MEN jag väljer att fokusera på alla bra dagar där emellan.
Hon får väl tycka att jag är för positiv och för lycklig,det bjuder jag på.
Jag är nog "äckligt" positiv och optimistisk
men det är ingenting jag tänker försöka ändra på!

Tyck till
Postat av: anne

Jag läste hos Selma (http://frunatmaken.wordpress.com/2010/03/17/battre/) ett annat inlägg om dessa tillvarons negativister och energitjuvar. Jag har SÅÅ svårt för dem! Att vara sådan handlar ju inte om att vara nere, ledsen, utan allt ser ur ett svart perspektiv, aldrig är de nöjda med något.



GAH! Jag går igång vid blotta tanken!

2010-03-17 @ 19:44:05
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Du har såå rätt Anne, man får försöka att inte bry sig!

2010-03-17 @ 20:34:18
Postat av: anne

Sv.Även om jag inte jobbar i sjukvårdsbranschen idag, så är det där jag hört hemma största delen av mitt yrkesliv, jag skulle tro att jag har en litet annan syn på min "roll" som patient. Faktiskt upplever jag mig ytterst sällan som patient (ja, jag är nu det inte särskilt ofta tackolov), utan med som en team player.:)

2010-03-17 @ 21:10:03
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Punklantis

Håller fullkomligt med dig!



Det handlar om inställning och hur man väljer att se på saker och ting runtomkring. Sen handlar det även om vilken energi man väljer att sända ut,för den får man även tillbaka.



Kram på dig!

2010-03-18 @ 10:46:48
URL: http://punklantis.myshowroom.se

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0