Nattvak med Bullock& Streep

Alla som satt uppe och kikade på Oscars galan  räcker upp en hand!
..eh, ingen!?
Klockan tolv inatt var vi redo; bubbel, massa snacks och fjäderboa.
Först var det "The Red Carpet", vilka klänningar!
Sandra Bullock var supersnygg i ett silverfodral med spets..
varför har inte jag en sådan klänning?!
Jag kunde ha den på mig när jag susar fram i källaren på sjukhuset och "supportar",
värry glamoröst!
Sara Jessica Parker hade en håruppsättning som gav mig flashbacks från sjuttiotalet
och min snygga moster Solveig, me like!
Jag känner bestämt att det är alldeles för lite svepande, i kaftan & sjuttiotalsfrisyr,
jag borde absolut svepa mera!
Sedan var det dags för Oscarsgalan, härligt!!
Film, gala, och svulliga tårfyllda tacktal, helt klart värt att sitta uppe hela natten!
Hörde jag någon väsa "nörd"?!

82nd Academy Awards Winners

Best Picture

“The Hurt Locker”

Best Actor

Jeff Bridges, “Crazy Heart”

Best Actress

Sandra Bullock, “The Blind Side”

Best Supporting Actor

Cristoph Waltz, “Inglourious Basterds”

Best Supporting Actress

Mo’Nique, “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire”

Best Director

Kathryn Bigelow, “The Hurt Locker”


Tyck till
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Det är helt klart för lite svepande, trippande, kindpussande och glamorösa frisyrer i tillvaron!

Du skulle ha varit med mig på filmfestivalen i Cannes för några år sedan! Då skulle du ha fått se på svep! ;D

2010-03-08 @ 22:11:45
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Nanna

nej..du hörde ingenting..det var nog bara vinden...

Ha en bra tisdag ! :)

2010-03-09 @ 08:52:12
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0