I (cyber)rymden hör ingen dina skrik

Jag skrek en del i fredags kan jag säga,
eller skällde i alla fall.
I tre dagar hade de "lagat" vårt saggiga bredband.
På fredag eftermiddag ringer reparatören,
på min mobil eftersom hemtelefonen och bredbandet är helt döda,
han vill bara berätta att de på måndag ska göra en långtidsmätning.
-Men du kan väl inte gå hem nu?! Innan ni började greja
hade jag en hemtelefon som funkade och ett bredband som saggade,
men ändå funkade hjälpligt?!
Reparatören säger att han inte får jobba övertid men att jag kan ringa Bredbandsbolaget.
-Vad gör de åt saken en fredags eftermiddag, undrar jag.
-De ringer mig, säger reparatören.
-Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!
Kontentan av det hela är att vi inte haft telefon eller internet i helgen, skräll!
Nu funkar det igen, "men kolla tills imorgon om det fortsätter att funka"
var reparatörens glada till rop när han ringde för att säga att det var fixat.
"Chokladdryck som ej behöver vispas ihop med sked"- tänkte jag!

Tyck till
Postat av: Anonym

Men oj, vilken oerhört traumatisk händelse...jag lider verkligen när jag hör detta...själv tillbringade jag en kväll utan internet då jag var fast på minsta orten i norrlands inland.....

2010-03-10 @ 23:42:13

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0