Föräldrafritt på midsommar!?


Har tydligen blivit helt blogg-förslappad.
Varför går man in på reservkraften när man vet att semestern närmar sig?
Det är som om kroppen..och hjärnan kör igång en egen nedräkning.
"Snart semester..och där släckte vi ner bloggdriften..och där gick säkringen
till, eh, det mesta tydligen!?"
Tyvärr minskade även tankeverksamheten ned kapaciteten inför midsommar
och jag hör mig själv erbjuda Fjortisen "och några kompisar" att de kan få
vara hemma hos oss på Midsommarafton.. Föräldrafritt!?
Hallå!? Tänk om, tänk rätt! Typ.
Jag hade knappt hunnit yppa denna mening förrän ALLA var vänliga och delade
med sig av hårresande, möbelkrossande, bränna ner huset fyllda historier.
Alla och hans hund, hade varit på (minst en) fest där ALLT hade gått i krasch.
Stor suck, NÄR ska jag lära mig att tänka först och tala sedan?!
Nåväl, jag sa till Fjortisen att jag blivit idiotförklarad av alla vuxna med minsta
erfarenhet av tonåringar och undrade om hon hade lust att motbevisa dem?
Jo, det hade hon.
Det var ju alldeles utmärkt och jag litar på min dotter..
men vinflaskorna fick ändå gömma sig innan vi övergav den blivande haveriplatsen.
Vi åkte till vår fest och Darlingen berättade, upplyftande..NOT, historier på vägen dit.
"Han har varit med förr, som han så gärna påpekade".
Men gissa vem som ringde sin mamma och gav fortlöpande rapporter om ett hus
som var kvar i orginal version och fjortisar som skötte sig?! Tada!: min Fjortis!!
"Det enda som har strukit med är ett gäng av dina goda Macarones".
En LÄTTAD, tidigare idiotförklarad, morsa tyckte att det var HELT OK.
"Ja, ja vi ska väl se huset med egna ögon först" var Darlingens kommentar.
Summan av kardemumman var en mycket stolt Fjortis och en ännu stoltare morsa.

Tyck till
Postat av: Ulrika

Bravo! Varför ska man dra alla fortisar över samma lusiga kam och måla fan på väggen när man kan måla något roligare? Kul när trista farhågor kommer på skam och allt blir mer lyckat än man vågat hoppas!

2010-06-30 @ 21:22:44
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0