att glömma en sak

Vi har fått världens mysigaste granne!
Vi skulle måla utemöblerna men det slutade med
att vi byggde en altan till (?!)..eller egentligen ingen
altan, mera ett golv med stoplar i hörnen och ram emellan..typ.
Till saken; när vi skruva och snickrar som bäst
kommer vår nya granne ut i trädgården.
Hon heter Nova och är (fyra fingrar upp i luften) 4 år.
-Var har ni varit?
-Vi har varit här och snickrat.
-men de andra dagarna!?
Hon hoppar på sin studs matta och tittar på medan vi bygger.
Efter en stund säger hon:
-Jag tror att ni har glömt någonting.
Jag tänker att hon kanske tror att vi glömt tak eller väggar
men icke.
-Ni har ju glömt en dörr!..och den borde vara röd, det skulle vara fint.
Hon hoppar vidare och fortsätter titta på oss, ingen dörr blir det.
Då säger hon:
-Jag får nog sluta studsa och hjälpa er att bygga.

Tyck till
Postat av: Linda

nämen lilla tusse! ungar är så himla härliga ibland!

2010-06-02 @ 02:04:45
URL: http://furbeesvarld.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0