Vad gör man en regnig dag?

# Varför inte börja med det svåraste: att göra ingenting.
Ligga i hängmattan, stänga av mobilen och bara slappna av.
Nej, man får INTE bara slänga i en maskin med tvätt ;-)
...................................................................................................
# Släpp loss kreativiteten! Baka, sy om en tröja, måla, lär dig spela
den där låten på ukulele, klistra in alla foton i pärmarna.
Senaste projektet är Fjortisens flip-flops som ska "blingas".
...................................................................................................
# Röj ur garderoberna. Släng, lämna till insamling och ge bort.
Eftersom jag alltid plockar med mig recept tänker jag göra ett röjande,
har jag inte lagat receptet på 5 år kanske det är dags att slänga det!?
........................................................................................................
# Spela spel. Ta fram "Den försvunna diamanten" och spela!
När jag var liten spelade vi kort: "21",pappa var Banken och alla vi
ungar fick satsa Aco fruktkola. Konstigt..man fick mindre&mindre att satsa
men gott var det!
................................................................................................................
# Film maraton, dags att kika på alla filmer du köpt men aldrig hunnit
kika på eller så hyr eller lånar du en (eller flera) film och poppar en stor
skål med popcorn.
...............................................................................................................
# Läs! Det behöver inte vara något högtravande, frossa loss bland böcker
du VILL läsa, inte "borde" ;-) (Jag har plockat ur mina favoriter och lagt dem
med några nya böcker i en korg- nu plockar alla i familjen bland böckerna
förhoppningsvis lockar det till mera läsning?!)
.................................................................................................................
# Gör en utflykt till ett ställe där du aldrig varit- behöver inte åka långt
för att hitta nya upplevelser. Jag hittade "Moster Elin" i Hjo, mumsig glass
i mysig miljö.
.................................................................................................................
# Testa något nytt. Vi ska på "Bäversafari".

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0