Ibland är jag mera blond än vanligt...

Man måste vara betrodd med ett, fungerande, passerkort
för att komma in genom Sjukhusets alla låsta dörrar.
När jag började på mitt "nya jobb", fick jag den stora äran
att kunna öppna ännu flera dörrar!
Tyvärr slutade mitt passerkort att fungera ganska snart efter att äran tilldelats mig.
Igår gjorde jag slag i saken och fixade ett nytt intyg från chefen,
gick till "Beredskap&säkerhet" och bad dem fixa ett nytt passerkort till mig.
Den snälla Securitaskvinnan testade kortet och menade att det visst fungerade!?
Hon erbjöd sig att följa med ner till "nya jobbet" och testa om det kunde vara något fel
med läsaren som sitter vid dörren.
Då kommer Säkerhet&beredskapskillen, han undrar lite försynt om det kan vara så att
jag dragit fel sida av kortet genom läsaren!?
-Men jag har testat och det har alltid funkat förut, säger jag och får i samma veva en "flashback"
Jag lånade ut kortet till en tjej som ville se hur korthållaren funkade...
Aaaaaargh! Hon har satt i kortet åt fel håll och jag mitt PUCKO har stått och dragit kortet
utan att kolla att det är magnetremsan som går genom läsaren!!!!!
Jag frågade väldigt ödmjukt om de GENAST kunde glömma att jag varit där& bett om ett nytt kort.
-Vi har minne som guldfiskar!, fick jag till svar.
Jag gillar "Beredskap& säkerhet" ;-)

Tyck till
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Hahahaha!! Sååå typiskt! Som när datorn på jobbet krånglar och man ringer supporten, sitter i telefonkö i en evíghet och när man kommer fram får frågan om alla kontakter sitter i...;DD

2010-02-23 @ 22:50:02
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0