Ass..ociationer

Speja har en härlig blogg, och ett par Herrar som har sköna funderingar!
Senaste funderingen gick kring ordet Saxofon...
Själv funderade jag lite på ord idag, närmare bestämt boktitlar.
Läste i bokrea-katalogen: "Vitnos träffar brunöga".
(Ja, brunöga stod med liten bokstav.)
En barnbok.
Är det bara jag eller borde författaren funderat ett varv till!? ;-)

Tyck till
Postat av: Esmi

På den tiden när JAG läste dem (99 år sen ungefär) så hade man inte en tanke på just det ordet och betydelsen DU tänker på, då var man oskyldig och utan oren fantasi, dessutom hade man inte börjat använda just DET ordet än. Ack, söta vitnos suckar nostalgiskt

2010-02-23 @ 16:39:25
Postat av: Katinka

Jag läste också de där böckerna när jag var liten, om det nu är samma. Men jag undrar en sak - var det verkligen stor bokstav på vitnos och brunöga inne i boken? Det blir ju konstigt i titeln eftersom vitnos står först... Om det står Vitnos och Brunöga inne i texten, är det ju helt enkelt dåligt korrläst omslag. Åh, nu blir jag sugen på att ta reda på vad böckerna egentligen handlade om, måste googla! :-) Tack för påminnelsen!

2010-02-23 @ 21:51:01
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Det beror väl på, var det en barnbok eller nåt ur "vuxenhyllan"..? ;D

2010-02-23 @ 22:51:11
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Må ingen skugga falla över stackars Vitnos! Tror(hoppas;-) att det var en miss i reakatalogen! :-)

2010-02-24 @ 13:22:34

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0