Sensommar & nya roller

Sitter mittemot en familj med tre barn och käkar hotellfrukost.
Tänker att föräldrarna ser unga ut men inser sedan att de säkert
inte är yngre än vad jag var när mina barn var så där små.
Pappan brer marmelad på sonens rostade smörgås och ser sådär lite
obekvämt ovan och frågande ut när sonen börjar gråta.
-Jag vill inte ha några pinnar i min marmelad!
-Jag kan ta den, säger stora syster
Pappa pustar ut och hämtar en ny smörgås till sonen.
-Men, säger sonen och ler när han får syn på en klick marmelad som
ligger kvar på tallriken, det var inga pinnar i den här marmelade?!
Jag fnissar lite åt småbarnsvardagen och inser att det där inte är jag längre.
Det är inte jag som får leta efter barnstol, inte mina barn som förundrat
utforskar omvärlden med sin hand stadigt i min.
Nu är jag kvinnan i det medelålders paret, de som sitter i lugn och ro
och käkar frukost så länge de vill.
Hon som bara behöver en liten resväska när hon ska bort över en weekend.
Mamman med barn som är på väg att bli stora.
Nu ringer Fjortisen när hon går hem efter festen,inte för att hon behöver mig
men bara för att hon vet att jag undrar hur hon har haft det och
att jag vill veta att hon kommer säkert hem.
Snart kan jag inte ta för givet att mina barn vill åka med på semester.
Rollerna har ändrats och jag märkte knappt att det hände.

Tyck till
Postat av: Veronica

Det är så konstigt. Och fast det händer mitt framför ögonen på en så är det svårt att hänga med.



Skrutt var motvillig till semestern i somras, men efter den planerar hon fler semestrar med mig och min nya man. Något hände, de blev polare och hon följer med ett tag till... pustar ut


Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0