Var är mina nötter?



Igår räknade jag ihop till 20 koftor.
Idag städar jag ur en garderob
med viktiga papper.
De var säkert viktiga 1793, när jag la in dem i garderoben
men nu kanske det är dags att slänga dem!?
Hittar ett urklipp där Camilla Läckberg har "Poff, gått ner 7 kg"
Eh, jag skulle i och för sig inte ha något emot ett "poff"
men har det inte hänt på de 5år sedan Camilla skrev det,
så lär det väl inte hända nu heller.
Ibland erbjuder sig Darlingen att rensa i källaren.
Han är en vettvilling!
Han inser inte vikten av att spara sina dagböcker sedan första klass
eller tändsticksasken med pärlor som jag fick av Peter i 4:an.
Badar hellre med iglar än låter den mannen röja.
När jag står där bland alla "viktigt att spara" grejer så önskar jag
(bara tyst för mig själv)
att jag var lite mera slänggalen.
För det kanske ändå är så att om jag inte använt koftan
sedan Branting dog så kanske, bara kanske det är läge att ..
nej, inte vika ihop den i den andra garderoben ..
utan faktiskt slänga den!?
Tanken svindlar.

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Tror man indirekt städer upp lite inom sig när man slänger gammalt, men vissa minnen måste man få ha! :D

2009-09-04 @ 17:05:27
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

EG: (med tanke på vad du skrev om dig själv,om Janne&kor ;-) Så säger jag som på Tjuren Ferdinand: "Hon var mycket förståndig, fast hon var en ko" !! ;-)

2009-09-04 @ 17:10:01

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0