Hjälp, en hamster!



Var väldigt glad att vi fick en tid på vårdcentralen idag
för min vandrande pinne till Fjortis fick för sig att
förvandla sig till Michelingubbe här på förmiddagen.
Först svullnade en sidan av halsen, sedan den andra,
till slut såg hon ut som en liten hamster med väldigt små ögon,
under väldigt stora påsar/ögonlock!
Hon har fått "Puss sjukan", dah!!
Inte konstigt så som det pussas på Pajkingen.
Nu återstår att se om han också ska förvandlas till hamster!?
Han var här en sväng förut och som den gulliga pojkvän han är hade
han köpt med sig 5 stycken stora Center, Fjortisens favoritgodis
men trots körtelfeber kunde han förstås inte låta bli att pussa lite
på sin hamster flickvän.. vi kommer att ha en hamsterkoloni här om
det fortsätter på det här viset!
Vad gäller dygnsrytmen så har Fjortisen redan anammat hamster stuket,
sover helst hela dagarna och är upp på nätterna..
Kanske får köpa ett hjul, om hon blir sugen på att springa ett varv? ;-)

Tyck till
Postat av: Speja

Hihi, man kan ju inte låta bli att skratta åt eländet. Och Center! Mums, det hade jag gärna tagit mig en bit nu. Hoppas Hamstern snart blir sitt vanliga jag igen, hur roande hennes befintliga framtoning än är...

2009-09-22 @ 11:02:47
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: diana

Hahaha, sorry inte kul alls egentligen. Men du skriver så himla klockrent ;)

2009-09-23 @ 19:14:44
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0