Jag älskar dig!

Tre små ord som kan vara otroligt laddade.
Syster Sladd har en vän som inte klarade att säga eller att höra "Jag älskar dig"
Så hon kom överens med sin pojkvän om att de inte skulle säga de laddade orden,
Istället sa de : "Smurf!"
Alla sätt är bra, bara de funkar!
Det krävs mod och övertygelse att säga orden OM man verkligen menar det.
Jag är försiktig med att säga "Jag älskar dig", tycker inte att det är något man bara säger.
Ibland kan det komma helt spontant!
Som när Darlingen sa det till mig första gången (i modern tid ;-)
Vi pratade i telefon, han gick i sin stad och käkade glass och jag gick i min och pysslade.
Plötsligt säger han "Jag älskar dig"..och sedan tystnar han..
-Hörde du vad jag sa? Undrade han förvånad, det bara kom..!?

Vågar du säga "Jag älskar dig" eller har du en egen variant av "Smurf"?



Tyck till
Postat av: Gun

Jag vågar säga det till min egen familj, men alldeles för sällan, och skulle vilja våga säga det till fler som jag verkligen älskar.



Sv: Tack för din fina kommentar, den gjorde mig rörd:)

2009-09-04 @ 12:36:01
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: anna

här hemma hos oss, så slösar vi galet mycket med de orden, ja inte barnen direkt, men jag ocj Mr.N, men när dom var små, så sa dom det hela tiden.

2009-09-04 @ 12:39:44
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Fjortisensmorsa

Gun: Varsågod! :-)

Gun&Anna: här hemma säger vi det också ofta , faktiskt även barnen(!) men annars är jag nog lite försiktig..och blyg..det är synd..ska försöka bättra mig på det helt sonika, japp, så får det bli!

2009-09-04 @ 12:44:42
Postat av: diana

Sliter inte på det uttrycket. Bara när jag verkligen menar det ;)

2009-09-04 @ 13:27:43
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Barbro Binda

Jodå jag säger det, men med orden "Jag älskar dig lika mycket idag också!" Säger det inte varje dag, men gärna när maken är lite "down". Kram och ha en fin helg! :-)

2009-09-04 @ 14:26:00
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Fjortisensmorsa

Diana: det är nog det viktigaste, att verkligen mena det.

Barbro B: in mamma hade ett litet urklipp ovanför sin säng när vi var små: Älska mig mest när jag förtjänar det som minst, för då behöver jag det som mest. Kram!

2009-09-04 @ 14:29:06
Postat av: Nanna Nilsson

jAG TROR ATT ALLA ORD TAPPAR SIN BETYDELSE OM DOM ANVÄNDS ALLTFÖT LÄTTVINDIGT. Ta tex motsattsen,hatar,det är ett starkt ord,men ändå är det många som "hatar" småsaker! Hmm, undrar om du fattar hur jag menar?? Ha det bra. :)

2009-09-04 @ 14:35:50
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Jag fattar precis Nanna, har också tänkt på det. (Kanske för att Fjortisen slänger ur sig "hatar" när hon är arg på något/någon och säger "puss,puss, jag älskar dig" till alla kompisar när hon pratar i mobilen.)Ha det gott!

2009-09-04 @ 14:47:07

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0