Konungen har talat

Jag vet att jag har skrivit om det förut, men jag gör det igen:
Jag ÄLSKAR ord, slang, dialekter, ordvitsar..ja, ord helt enkelt.
Nu har jag till min stora lycka(?...;-)) ett hav av hormoner som "hänger ut"
hemma hos oss. Vi fikar, äter och PRATAR.
Jag älskar hormonspråket.
Igår hade en kille i 8:an, som Kingen inte kände,
kommit fram till honom och frågat lite om hans moppe.
Så här lät det när Kingen berättade om det för Fjortisen:
-Du skulle sett idag, kommer fram en RANDOM -95:a och
typ frågar om moppen och så...
"Random"!? Me like!
Min absoluta favorit är fortfarande "Ser det här ut som ett Careface?"
Jag sitter som en svamp och suger i mig, "hör&lär" ;-)

Tyck till
Postat av: Gun

Det roligaste är väl ändå när vi vuxna försöker använda de där orden och det blir så fel. Inte lätt att hänga med i tiden.

2009-09-03 @ 14:44:31
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Helt klart Gun, man får ligga lågt med det..men det låter SÅ kul, mycket kaxigare än vad jag var i den åldern..tror jag!? ;-)

2009-09-03 @ 14:46:05
Postat av: ironia

Visst är det kul...men det värsta är när man suger åt sig så mycket så att man själv börjar använda orden i tid och otid....Jag har alltid haft ett motstånd till att bli patetisk men ack vad lätt det är....Pst..gillar ochså random(men det tog ett tag innan jag fattade:)

2009-09-03 @ 22:01:23
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com
Postat av: Fjortisensmorsa

Du har rätt Ironia, Gun är inne på samma spår...men det är som sagt kul att höra dem..även om man inte använder dem ;-)

2009-09-04 @ 10:46:24

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0