När man hälsar på ett gäng kändisar..

Har aldrig varit speciellt intresserad eller haft någon önskan
om att frottera mig med kändisar.
Darlingen har ett jobb som gör att han ofta träffar ett gäng kända herrar
som man sett på tv och film när man vuxit upp.
Igår satt hela gänget utanför restaurangen och gottade sig.
Darlingen gick fram och hälsade och eftersom jag inte träffat allihopa
förut slängde jag fram handen och presenterade mig.
-Fjortisens morsa
-Magnus
Fjortisens morsa
-Loa
Och så vidare..kändes jättelarvigt!
Jag vet förstås vad de heter hela bunten, men vad skulle vi göra?
Hade blivit ännu fånigare om det bara varit jag som presenterade mig.
Det här måste de råka ut för hela tiden?!
Måste vara en konstig känsla att vet att den andre känner igen en,
har sett en på Allsången eller i skvallerblaskorna?
Tänk om alla man mötte redan skapat sig en bild av en utifrån vad de läst och sett..

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Har du läst inlägget där jag skriver om när jag satt och drack drinkar med två av medlemmerna i ACDC? Jag hade ingen aning om vem de var, gissa om de måste ha njutit av den kvällen. ÄNTLIGEN vara anonyma en kväll.. :D (OM du skulle var nyfiken kan du antagligen söka på ACDC i min blogg) :D

2009-09-13 @ 17:04:44
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Katinka

Ja, det måste vara hemskt ibland att vara kändis. Svårt att hålla distansen till sig själv också. Det är nog många som trillar i fällan och blir beroende av att vara igenkända och speciella.

Tur att man är Vanlig! :-)

2009-09-13 @ 18:01:12
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: anna

ja fy, det är nog inte speciellt kul att vara kändis i alla lägen. Jag träffar också kändisar ibland, och när dom presenterar sig bruakr jag alltid säga: Jag vet!

2009-09-13 @ 21:03:10
URL: http://www.fashionhaggan.se
Postat av: Barbro Binda

Man behöver inte vara kändis och omskriven för att folk ska ha förutfattade meningar om en. Tyckas känna en och "veta". Jag är den jag är och skiter fullkomligt vad folk har för bild av mig. Hahaha!!!

Ha en bra kväll! :-)

2009-09-13 @ 21:37:21
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Fjortisensmorsa

EG: Ska läsa det! ;-)

Katinka: Du har nog rätt och det är ganska sorgligt att se "kändisr" som gör vad som helst för att hänga sig kvar i blickfånget.

Anna: Smart! det ska jag också göra i fortsättningen, kändes larvigt med presentationer när man visste vad de hette ;-)

Barbro B: Sant, det är väl den berömda "3 sekunders regeln" som gör sig gällande. Jag bryr mig inte heller speciellt mycket om vad folk har för bild av mig, jag är för gammal för sådant trams..life is tooo short! ;-)

2009-09-14 @ 01:14:56

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0