När Fjortisen svimmar..

blir mamman orolig.
Fjortisen käkar för lite, är slarvig med mattiderna
och vill gärna bli smalare.
Nu blir jag ännu oroligare.
Hon som är en lång vandrande pinne redan från start.
Hennes bästa kompis fick anorexi när hon var 11 år,
Fjortisen har sett sjukdomen på nära håll.
Hon borde veta bättre, men vad hjälper det?!
Imorgon ska jag ta henne till vårdcentralen.
Nu ska vi kolla upp hennes värden och se hur kroppen mår.
Är det bara en "slarva med maten" grej eller något värre?
Hon äter ordentligt när hon väl äter och godis slinker ner en masse,
så än finns det hopp om att det inte är så allvarligt.
Nu inleder mamsen operation "Korvstoppa Fjortisen",
wish me luck!

Tyck till
Postat av: Nanna

Good Luck! Bara det blir på rätt sätt, Ha en bra dag! :)

2009-09-21 @ 09:30:14
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Tigerhumlan

Gör inte en för stor grej av det. Prata med henne, men att få henne att bli anti gör det hela bara ännu sämre. Ni verkar ju trots fjortistrots ha en bra relation.



Jag vet ingen tjej som inte vill bli smalare, 14 eller 44 år spelar ingen roll.



Lycka till

från en med ett UNS av vanvett :-)

2009-09-21 @ 10:58:49
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com/
Postat av: Pain

Önskar dig lycka till jag med. Min fjortis är snart 175 cm bara muskler och gör inget annat än att träna och glömmer ofta att äta ordentligt om jag inte håvar in honom till varje mål mat. Han växer massor och mår ofta illa om han tränat för mycket och inte ätit ordentligt , det är sannerligen en utmaning att få i honom tillräckligt. Ofta är det nog bara det att de har så tight med tid ;0) Men mamma hjärtat är rädd för allt annat. Min tolvåriga tjej måste även hon håvas in till alla måltider men där handlar det mera om att hon hellre äter yogurth och godis, även hon smal som en sticka. Hoppas att din fjortis också bara lever tight fjortisliv :0). Styrke kramar !!!

Postat av: Fjortisensmorsa

Nanna:Tack! Jag ska ta det lugnt! ;-)

Tigerhumlan:Vanvettigt mycket tack ;-)du har rätt, inte för mycket tjat men ett vakande öga lär det bli!

Pain: Fjortisen har ingen framförhållning och ingen tidsuppfattning just nu, så visst blir det som du beskriver, men hon har uttryckt att det känns jobbigt att äta och att hon vill banta, inte så lyckat. Kram tillbaka!

2009-09-21 @ 16:16:35
Postat av: Egoinas mamma

Önskar dig lycka till! Ett problem som KAN bli allvarligt, du gör rätt i att ta henne till läkare, tror många drar sig för det lite länge.

2009-09-21 @ 18:01:40
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Good luck mamsen! Vi unga tjejer kan vara en handfull, I know.. Men oftast är det bara en genomgångsfas =) Prata med henne och se om ni förstår varandra :)

2009-09-22 @ 00:00:46
URL: http://egolife.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Hon hade körtelfeber och lite annat, inte konstigt att hon är trött och svimmar!!

EG: det kändes bra att få henne kollad vilket fall!

Emma: Helt klart en handfull men också ett hjärta fullt. Vi brukar oftast kunna prata, även om jag är puckad ibland ;-) och det känns väldigt bra! Men hur det än är så är det mitt jobb som mamma att se till att hon mår så bra hon kan i kropp och själ..ja, jag är lite hönsmamma ;-)

2009-09-22 @ 00:59:17
Postat av: Katinka

Hå hå jaja, och hönsmamma får man förbli hela livet, även sedan man inte längre har det där ansvaret...:-) Skönt att det verkade vara falskt alarm den här gången!

2009-09-24 @ 18:27:10
URL: http://www.farmorsbloggen.se

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0