Någon mer som känner igen sig?



Jag brukar försöka låta bli att tjata.
Försöka.
Vissa dagar går det bättre än andra.
Ibland undrar man:
Hur tänker man när man låter mjölken stå kvar på bänken,
eller ställer in ett tomt juicepaket i kylen?
Hur kan man bli förvånad över att det är dags att lägga sig, varje kväll?
Om alla kläder ligger i högar på golvet, hur stor är då sannolikheten att
jag har något att ta på mig?
Hur vore det om man kom ihåg att nycklarna ligger i väskan,
då slapp man få ett nervöst nyckel-letar-sammanbrott varje morgon?
Djupa andetag och ännu djupare andetag brukar var en bra idé i de lägena.

Tyck till
Postat av: Nanna Nilsson

Visst känner jag igen det..tjatandet..till 100%..men ibland måste man ju,för att det ska hända nånting alls. Ha det bra. Sov gott! :)

2009-09-07 @ 22:20:22
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: annami

Det är alltid lika roligt att läsa om andra morsor när de bskriver sina tonåringar lite flyktigt sådär. Jag gör det ibland men min tonåring oxå. Man känner ju alltid igen sin egen situation. Ja, eller rättare sagt deras!

2009-09-10 @ 14:03:14
URL: http://www.metrobloggen.se/annami

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0