Män med arbetshandskar


En kväll i somras kom Syster Klok och jag på att vi borde åka till Helsingborg.
Vid Ljungby stod en lastbil mitt i vägen, mitt i mörkret och flyttade inte på sig.
Sakta bildas en lååååång kö, och i alla bilar börjar det ringas i mobiler.
Några nyfikna, däribland jag, kliver fram och undrar varför han parkerat mitt i vägen.
Behöver inte kliva så långt innan jag ser att det ligger en älg framför lastbilen.
(Som tur är , en väldigt död älg, fixar inte djur som lider.)
Män i SAAB:ar och cardigans kliver fram, tittar och tar fram sina mobiler,
hjälper inte framkomligheten på vägen direkt.
DÅ träder några killar in på arenan, de har inte bara arbetshandskar utan även
reflexbyxor på sig, är det något som signalerar action så är det reflexbyxor ;-)
Det visslar bara till så har de släpat ner älgen mot dikeskanten
och den långa kön kan börja röra på sig igen.
Jag ska aldrig mera skoja om små killar med jättesnusar,
eller "vad man får när man parar en kommunalarbetare med en pittbull".
Det kanske är så att kläderna gör mannen?
"Vält en ko", nej, skjuv en älg!

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Jag skall helt klart börja titta på byxorna i stället! ;D

2009-09-06 @ 15:45:36
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Nanna Nilsson

Allt bra? :)

2009-09-06 @ 17:37:20
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Rätt taktik, EG!

Bara bra här Nanna, idag har vi rensat sonens rum&

garderober. Han är helnöjd!

2009-09-06 @ 18:08:51
Postat av: Z

"Skjuv" en älg???? Det uttrycket är så värmländskt så det finns ju inte! Kan det stämma? Annars heter det väl skjuta, puffa eller putta???? ;-)

2009-09-06 @ 21:40:39
URL: http://annazoila.blogspot.com
Postat av: Fjortisensmorsa

Nej, det är faktiskt inte värmländska! ;-)

2009-09-06 @ 21:56:00

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0