Headhunta mig!



När jag var 4 år skulle jag bli brandkår.
Mina snälla föräldrar hade för längesedan insett
att de fått en brutalt envis unge och gett upp försöken
att förklara att man inte blev brandkår utan brandman.
Nästa yrke på listan var skådespelerska,
åkte till och med på turné till Ulricehamn.
Vi var fler på scenen än i publiken.
Vid 11års ålder var det dags att byta karriär.
Jag skulle jobba på Greenpeace.
Åka gummiflotte mellan valarna och valfångarna.
Var även med i Amnesty och kände mig viktig när man,
efter att Idi Amin flytt, fann ett helt rum fullt med protestbrev i ett av hans hus.
Klart att några av de där breven var mina.
Så när jag störtat en diktator tyckte jag att det var dags att gå vidare.
Journalist eller fotograf var yrken som verkade kul.
Blev chefredaktör på skoltidningen, förmodligen ingen annan som ville.
Vi hade riktigt kul och faktiskt blev en av oss på "tidningen" fotograf
för Expressen och bor numera i Sydafrika.
Jag kände mig ganska konstnärlig och ville måla.
Det fick jag göra en sommar på kommunen.
Vi målade vägräcken, en kille och jag.
Tyvärr hade han lite svårt för instruktioner,
så alla hans vägräcken blev orange.
(Han målade rostskyddsfärgen ovanpå den gröna färgen)
Väldigt mycket räcken blev det, tror att målaren i mig dog lite då och där.
Sedan har det rullat på med en massa olika jobb.
Skivaffärsbiträde, lärarvikarie, servitris, dagisfröken och så sjuksköterska.
Nu börjar Landstingets blå pyjamas kännas gammal.
Kanske dags att störta en diktator igen eller ta upp min lysande skådespelarkarriär?
Helst vill jag ha ett roligt, utmanande jobb med en fantastisk lön.
Jobbet bör innebära resor till en massa spännande platser världen över.
Jag vill vara ledig på helgerna, och jag vill inte jobba en endaste julafton till.
Ställ er på kö alla presumtiva arbetsgivare!


Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

HAHAHA! Så där kan man drömma..

Jag har kommit fram till att den sociala miljön och min chefs attityd är det viktigaste. Jag har turen att trivas otroligt bra på mitt jobb. Jag var så glad när jag skulle ha semester, men tänk vilken lycka att jag såg lika mycket fram till att börja jobba igen. Det är inte många förunnat. Jag har haft det så i två år och hoppas jag får ha det resten av mitt arbetsliv. Det är rena drömmen!

2009-09-08 @ 15:35:52
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Jag hade också världens bästa jobb, EG, men nu har chefernas kortsiktiga besparings iver börjat mala sönder kvaliteten på den vård vi kan erbjuda våra patienter och jag kan inte köpa det.Så istället för att jobba kvar och riskera att bli bitter känner jag att det är dags att göra något annat, tyvärr.

2009-09-08 @ 17:45:05
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Jag är väl ganska upprörd just nu då en ung kvinna i min absoluta närhet drabbats. Och mitt problem är bara det....att jag kan inte förstå! Varken förövaren eller offret. Det går bara inte. Jag beundrar dig och alla andra som kan jobba med detta, för jag skulle aldrig orka. Jag har pratat med många och visst, jag förstår vad de säger =) Men till syvende och sist, så är jag där igen. Kan inte förstå..............Ha en bra kväll du också.

2009-09-08 @ 18:51:21
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: anna

jag tror nån snart kommer att höra av sig! annars får du bli egen som ag, då väljer man själv, jag jobbar inte julafton, men helger i london går bra!

2009-09-08 @ 18:56:15
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Katinka

Ho ho ho, det var det roligaste jag läst på länge!!! Hallå där, du kan bli en succé som frilansjournalist! Jag knycker det här till min nästa Farmorsfråga! "Vad ville du bli när du blev stor?"

Stor kram!

2009-09-08 @ 19:16:32
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Nanna Nilsson

Ha,ha,Shit vad mycket du hunnit med! Hoppas allt är bra med dig! Jag småskrattar fortfarande, vilket härligt inlägg,nu kommer jag att somna med ett leende på läpparna..Tack och God natt! :) :) :) :)

2009-09-08 @ 21:44:21
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Speja

Hahaha, du är underbar. Krönikör kanske, det tror jag skulle passa dig. Tyvärr kan jag inte anställa dig, har nog med att gneta ihop mina korvören själv. Men om jag hade möjlighet skulle jag absolut göra det.

2009-09-09 @ 14:53:18
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: annami

Det var ett bra inlägg du hade. Intressant och underhållande. Tänk vilka drömmar man hade när man var liten. Brandkår var ju kul. Mmh...

2009-09-09 @ 17:31:19
URL: http://www.metrobloggen.se/annami
Postat av: Fjortisensmorsa

Lisbeth: jag svarade på din blogg, som du kanske sett? :-)

Anna: ag, låter bra..vad det nu är för något!? ;-) Med lite övertalning kanske en Londonhelg skulle kunna gå för sig ;-)

Katinka: Tack! sno på du! ;-)

Nanna: Hoppas att du sovit gott och haft en bra dag!

Speja: när du gnetat ihop pengahögen så vet du var jag finns! ;-)

2009-09-09 @ 17:32:42
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0