Jag håller på att förvandlas till min mormor!

Inget ont om min mormor!
Mormor Stina var den bästa mormor man kunde ha,
men hon hade en del egenheter.
Hon älskade att "fin åka" i bilen och kika på djur, natur och hus.
Det pekades, kommenterades och berättades historier.
Nu sitter jag där, bredvid Darlingen och hojtar:
-Såg du rovfågeln!?
och annat matnyttigt för en man som kör bil i 100km/ timmen.
Mormor var en blodhund i skogen, fanns inte en svamp
hon inte lyckades nosa upp.
Vem spårade upp kantarellerna i söndags? Moi!
Mormor Stina hade alltid "totte tofflor" på sig,
små stickade tofflor med tunn sula under .
Idag frös jag om fötterna och plockar fram tofflorna
jag fick av svägerskan- "Totte tofflor"!!
Då kapitulerade jag.
Satte på en kopp kaffe och tog fram rulltårtan jag fått av mamma,
med äppelmos och rullad i socker, precis som Stina brukade göra.
Så nu sitter jag här med tottetofflorna, en kopp kaffe, rulltårta och en
leende mormor Stina som värmer mitt hjärta.

Tyck till
Postat av: Katinka

Ditt inlägg om din mormor får mig direkt att tänka på en underbar låt av Bo Kaspers. Vackert Land. Lyssna på den!!! Kram

2009-09-24 @ 18:22:58
URL: http://www.farmorsbloggen.se

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0