Hjälp, jag kastar skor!

Igår kände jag mig riktigt nöjd när jag röjt ur en garderob och ett skåp.
Fyllde två sopsäckar med skräp.
Tänkte att detta var ett väldigt tillfälligt och väldigt övergående anfall
av hejdlöst utrensnings vansinne.
Nu börjar jag misströsta.
Jag förstår hur hon i Exorcisten kände sig.
"Bra att ha tröjor" som legat redo att användas de senaste 5 åren
kastar jag helt brutalt ner i den svarta sopsäcken.
För att ni ska förstå vidden av galenskapen:
jag slänger SKOR!!!!
Hjälp mig!
Ring Max von Sydow!

Tyck till
Postat av: Barbro Binda

Ja, visst ÄR man konstig! Varför spara och spara i all oändlighet? Jag brukar köra "grupprensning". Tar fram t.ex. ALLA SKODON, från tofflor till gummistövlar och allt däremellan. Sen stirrar jag på hela samlingen och inser att det är åt hellsikke för mycket och blir sporrad att kasta. Gör likadant med "gruppen" byxor, kjolar, T-shirtar osv. Funkar jättebra! :-)

2009-09-05 @ 18:32:49
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Egoinas mamma

Jag tycker du är duktig och inte galen!! :D

2009-09-05 @ 18:33:42
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: tigerhumlan

förstår din förtvivlan och misströstan... men tänk så här i stället.



Genom att kasta alla "gamla" skor som du inte använde har du nu gjort rum för nya skor... som du kan slänga om 5 år hehe



har samma problem men lovar dig att om någon dag så har du glömt dem igen, det är ju bara nu när du har tagit i dem som de ger dig ett dåligt samvete.



Tänk inte på de skor du haft utan på de skor du kan köpa!



Tigerhumlan

2009-09-05 @ 19:09:38
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com/
Postat av: Fjortisensmorsa

Barbro B: Smart tips!..men nu börjar det sina i garderoben..eh, förutom de 20 koftorna då..;-)

EG:Tack, jag kände mig faktiskt väldigt duktig!

Tigerhumlan: fanns det ett garderobsrensar Nobelpris så hade jag nominerat dig! snacka om att se möjligheterna!! ,-)

2009-09-05 @ 19:22:30

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0