Att koka en kanin

En bloggare som fått ett erkännande skriver att det känns som en
hämd / revansch mot de som hackat på henne tidigare.
Det finns nog många som drivs av en önskan om upprättelse
och hämd.
Kommer då osökt att tänka på en av Darlingens eX.
Vi jobbade ihop och hon valde att anförtro sig åt mig och Maraccas
när Darlingen hade dumpat henne efter att de varit ihop i några veckor.
Maraccas och jag lyssnade på hennes hulkande förbannelser
och tänkte att alla som blivit dumpade blir väl lite hämdgiriga..
lite hämdgiriga var det.
Hon började brodera ut en plan:
Hur hon skulle gå en hotell och restaurang skola i Schweiz
och sedan skulle hon öppna världens bästa hotell och restaurang
*you go girl!*
Den skulle bli världsberömd och hon skulle inte bara äga den utan även driva den.
ALLA skulle vilja ha jobb där.
Till slut skulle Darlingen komma krypande och be, på sina bara knä, om en anställning
(och ev. hennes hjärta antar jag)
men DÅ skulle hon säga nej!
Maraccas och jag var rörande eniga om det fina med att Darlingen
inte var innehavare av någon kanin.
De har annars en tendens att bli kokade i sådana här sammanhang.
Vad jag ville ha sagt med detta tror jag var att lite revansch lust kan vara en bra sporre
men när ditt planerande börjar likna en Bond skurks eller du får lust att koka kaniner,
då har det gått en smula för långt .

Tyck till
Postat av: diana

Min nin kan kokas nu för buren stinker ;)

2009-09-02 @ 11:56:19
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0