Att bli kallad störd kl. 03.30



Fjortisen har körtelfeber.
Hon har vansinnigt ont.
Ser ut som en blek hamster, med nyfärgat hår.
Jag har tagit hand om henne dygnet runt
i en vecka nu, med undantag för lördag kväll/natt.
I natt hade jag ont i magen och somnade sent.
Blir väckt några timmar senare av Hamstern som har ont
och vill ha värktabletter.
Föreslår att hon hämtar dem själv men det ORKAR hon inte.
Jag är ganska sur och trött när jag ger henne tabletterna
och lägger en kommentar om att:
"hon minsann orkar prata i telefon hela natten men inte hämta tabletter"
-Du är ju störd, så himla Cp, svarar Hamstern from Hell.
I den sekunden skulle jag vilja nominera mig själv till Nobels Fredspris.
Motiveringen till att jag genast bör få priset är att jag inte ströp
den otacksammaungen med sitt eget löshår!

Istället förklarade jag, att jag var trött och hon var otacksam och
hade en taskig attityd!
Jag hade tidigare på kvällen skojat och sagt att jag bokade tid med henne
nästa dag för lite målarboks målning, så hennes slutreplik denna
arga natt löd:
-Jag tänker INTE måla målarbok med dig imorgon!!


Tyck till
Postat av: Nanna Nilsson

Ha,ha! Kul bildserie och roligt inlägg! :)Ha en bra dag,hoppas att inte du också blir sjuk!

2009-09-28 @ 13:22:45
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Tigerhumlan

Jag röstar på dig omedelbart. Fredspriset är ditt liksom.



Otack är världens lön och speciellt mammor lär få betalt i denna valuta väldigt ofta.



Å du vet väl att snacka i telefon knappast räknas som ansträngande och man befinner sig då i en "annan dimension". När man sedan slutar prata ramlar man direkt in i verkligheten igen och där är det ju så att man behöver lite passop från mor sin och värst av allt...man får inte all uppmärksamhet.



Hoppas hamstern tillfrisknar för er bådas skull. Och att du slipper bli sjuk

2009-09-28 @ 13:42:09
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com/
Postat av: Fjortisensmorsa

Nanna: Tack! Jag hoppas också på att hon ska piggna till snart! ;-)

Tigerhumlan: Jag tackar för din röst!! Kan man misstänka att du var en Tonåring, när det begav sig?! ;-) Jag missade den grejen..synd..kan man ta igen det när man blir trettiofjorton tror du? Kram!

2009-09-28 @ 13:56:18
Postat av: Egoinas mamma

Men vilken TID det tar att friskna till? Eller har jag förlorat tidsperspektivet totalt? (Inte omöjligt :D)

2009-09-28 @ 15:37:40
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: bakmammorna

hahahaha jag kan se hur det kommer se ut i vårt hem när tvååringen blir fjortis... hoppas hon kryar på sig snabbt!

2009-09-28 @ 21:17:35
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: Tigerhumlan

hehe kan avslöja att jag missade den grejen helt och hållet när jag var fjortis faktiskt.



Fast jag tog igen det när jag blev 25 och nu vid 38... men måste erkänna att det nog inte riktigt samma grej, en liten missräkning eftersom det ändå inte drabbar någon annan än mig själv. Fortfarande jag som måste hämta mina alvedon själv. Attans.



men sova länge kan jag göra iaf :-)

2009-09-28 @ 22:56:53
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0