Kanelbullensdag!



Min planering suger!
Lillebrorsan konstaterade att vi firar många underliga dagar nuförtiden;
Semmeldagen, pannkakansdag och Kanelbullensdag.
Just Kanelbulle tycker han annars är ok att man firar,
kanske för att det är det enda som denna, Europas mest kräsne kille,gillar!?
Vad vet jag?
Har jag varit en förutseende mamma och bunkrat upp med härliga, sockerpärliga
kanelbullar denna viktiga dag?
Nope.
Har inte ens jäst hemma.
Hade jag varit smart hade jag just nu suttit hos Flickorna på Skäret,
i solskenet med en stor kopp kaffe och ett berg av bullar..
Vovven tycker att vi ska bylsa på oss, trotsa stormvindarna och
handla jäst..det vore ganska mysigt att baka bullar tillsammans i eftermiddag
och jag är redan blåst...så får det bli!
Om ni hör talas om ett konstigt fenomen på himlen, så är det förmodligen
Vovven och jag som blåser bort..hoppas att vi landar på Maldiverna,
där firar man säkert inte ens Kanelbullensdag!


Tyck till
Postat av: Tigerhumlan

synd jag inte har någon vovve som tvingar ut mig i ruskvädret, å ingen som kräver kanelbulle heller. Så jag blir sittande här vid datorn och funderar ut fler visioner :-)



får försöka ta kontakt med de ansvariga så jag kan komma in å sparka igång med företag också. Vore rätt smutt faktiskt. tack för tipset

2009-10-04 @ 16:43:52
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com
Postat av: Katinka på Farmorsbloggen

Flickorna på Skäret, har de öppet så här års? Dit har jag alltid velat åka, men den avstickaren har aldrig passat in i resplanen :-( Ha en härlig eftermiddag med kanelbulledoft i huset!

2009-10-04 @ 16:49:04
URL: http://www.farmorsbloggen.se

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0