"Lillebrorsan", med det stora hjärtat

"Lillebrorsan" såg en lapp om att man kunde hjälpa till på "Djurens vänner".
Han frågar mig och Syster Klok om vi vill hjälpa till, självklart vill vi det.
Idag var vi på "inskolning"hos kattdamen.
Man ska städa i kattburarna..och gosa med katterna.
Kändes inte som ett så betungande jobb när tre kattungar klättrade uppför
byxbenet och ville ha kärlek och kli.
-Har du några krav på dem som hjälper till här? Undrade Syster Klok
-Ja, man ska tycka om djur, svarade kattdamen.
-Då är jag överkvalificerad, väste "Lillebrorsan" till mig.
På vägen hem skojade vi och undrade hur många kattungar "Lillebrorsan" stoppat i fickorna,
han erkände att det var en i varje ficka!
Min godaste,godaste gubbe med det stora hjärtat,
ska bli spännande att följa din väg genom livet.
(Mammor får vara liiite partiska ;-)

Tyck till
Postat av: Speja

Vad underbart! Sådant älskar jag att höra om!

2009-11-25 @ 09:00:32
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Har man bara ett gott hjärta med mycket kärlek i, respekt och omtanke om sig själv och andra så kan det väl bara gå bra?!

Vilket spännande extraknäck ni skaffat.. :-)

2009-11-30 @ 20:24:42
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0