Världens godaste Biscotti!?



Kommer hem från jobbet, plockar undan de värsta högarna och jagar dammråttorna ett varv.
Perfekt, lite dusch och coolt fixande tills alla hungriga kommer, trodde jag.
Då kommer Darlingen/Bindefeldt2 hem från affären. Lastar ur allt det goda kluckande&doftande.
Inga biscotti?..Viket tar längst tid?..fram med bunkarna..får hänga en Wonderbaum under tröjan ;-)
Receptet på världens godaste, snabbast ihopslängda Biscotti:

Biscotti di prato
(Italienska mandelskorpor)
ca 60st

100g margarin eller smör
1 1/2 dl farinsocker 
2 ägg
3/4 dl (50g) grovhackad sötmandel
1 1/2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
Rör  smöret&sockret poröst (funkar med elvisp)
Rör ner ett ägg i taget.
Häll i mandel, mjöl, bakpulver&kanel.
Rulla ut till 3 längder, lika långa som plåten.
Grädda mitt i ugnen 200 grader i ca 10 min.
Skär längderna i ca 2cm breda, sneda bitar.
Lägg dem med en snittyta mot plåten och rosta dem i ca 5min.
Vänd på dem och kör i ca 5min till..
Till biscottisarna blandade vi Mascarpone, grekisk yoghurt &lite florsocker.
(Vi hittade receptet i "Under valnötsträdet av Bergenström)
Vi hade syltad ingefära till men jag tror att det hade varit ännu godare med
persika eller nektarin.

Jag hann duscha och sedan hade vi en jättemysig kväll med både Medelålders- & Tonårshormoner.
(Fjortisen släpar hem sina kompisar till middagsbordet och det är jättekul!)
Vi trodde vi skulle bli 7st men vi blev 11, så Darlingen fick slänga ihop lite biffar med mynta också ;-)

Tyck till
Postat av: Barbro Binda

Måste prova det receptet! Älskar biscottisar! Trevlig helg på dig! :-)

2009-05-23 @ 11:53:58
URL: http://barbrobinda.blogspot.com

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0