Vad är du rädd för?

Rädsla, skräck och fobi.
Det är spännande att hör vad människor är rädda för
eller tycker är obehagligt.
Har en jobbarkompis som är lugnet själv,
men när vi satt ute och käkade höll hon på att
hoppa ur stolen för att en fågel flaxade bredvid oss!?

Härom kvällen satt ett gäng med 40 plusare och pratade,
nästan allihop kollade igenom alla garderober och
rum innan de gick och la sig.

Och då kommer man osökt in på galna mördare!
Har man sett för många filmer när man inte bara vet att det finns
(minst en) galen massmördare typ Hannibal i lägenheten varje kväll,
man vet också alla tänkbara sätt som han kan mörda en på.. och ens kanin!?

Spöken?
Kan slå vad om att alla kan en bra spökhistoria eller ännu hellre
har varit med om något övernaturligt!?
(Någon som minns "mördaren som satt på biltaket historien"?..gaaammal ;-)
Erkänner villigt att jag fick fartrand i brallan när vi körde "Anden i glaset".

Sedan har vi "vardagsrädslor" som : ensamhet, arbetslöshet, miljöförstöring,
gifter i maten, sjukdom och våld...

Djur, man är rädd för råttor, spindlar ormar och fåglar...
Själv la jag stolt min dansmus Jocke på mosters axel, så de skulle få hälsa.
WHIHHEEEI! Han fick värsta luftfärden genom hela hallen (hon var livrädd för råttor)

Man är förstås rädd för att något ska hända de man älskar eller en själv.

Man är rädd för att tappa kontrollen..och då menar jag inte den till tv´n.

Själv är jag rädd för ondska.

Vad är du rädd för?

Tyck till
Postat av: diana

Spindlar, ormar, olyckor, baciller...osv ;)

2009-05-07 @ 20:43:17
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Veiken

Jag tror att mina rädslor varierar. Spontant är det ju att det ska hända min familj något, men du tänker nog på andra rädslor. Jag är nog mest rädd för krig. Det har så många fasor inbakade i sig självt. Ormar kanske. Kommer inte på något annat just nu.Ha det så gott!

Postat av: liten pa jorden,men STOR i orden

Jag är rädd för fästingar.



Är livrädd för ytlighet (där någons utseende fokuseras på, snarare än hur personen ifråga är), fördomar och ondska.



Den största skräcken i mitt liv skulle vara att vakna upp en dag och inse att mitt liv med min man & mina barn, bara var en dröm. Att allt bara var hittepå. Fy vad hemskt!



Ja,såklart är man livrädd att något ska hända sin familj,att de inte ska få vara friska och levande. Alltid. Men det är tyvärr ingenting man kan skydda sig ifrån....antar att det förstorar skräckkänslan..

2009-05-07 @ 22:33:25
URL: http://www.metrobloggen.se/jesmol
Postat av: Mrs Andersson

Är absolut livrädd för möss/råttor...


Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0