Abortmotstånd

George Tiller, chef för en abort klinik i Kansas USA blev idag mördad när han hjälpte  till i kyrkan.
1993 sköts han i båda armarna och kliniken har tidigare också utsatts för ett bombdåd.
Abortfrågan är fortfarande kontroversiell i USA , här i Sverige är den inte lika laddad.
För egen del anser jag att varje kvinna ska ha frihet och rätt att välja
om hon vill fullfölja graviditeten eller ej.
Samtidigt blev jag ledsen när jag jobbade som op.syrra och kvinnor och unga tjejer kom in för sin 5-6 abort.
Jag tycker inte att abort ska vara ett "preventivmedel".
Nu undrar jag vad det är för en drivkraft som gör att man vågar fortsätta arbeta efter att ha utsatt för dessa dåd?
Ett arbete som till slut tog hans liv.

Tyck till
Postat av: liten pa jorden,men STOR i orden

Godmorgon på dig!



Passar på att smita in här, innan Metrobloggen stänger ner för nån uppdatering el. var det nu var.



Hoppas du får en galet fin måndag!



kaffeskål



Kramkalas

2009-06-01 @ 05:54:50
URL: http://www.metrobloggen.se/jesmol

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0