Någon smög runt vårt hus i natt!


Skulle låsa ytterdörren och ser  något springa över vägen.
Skyndar till baksidan och kikar ut...
Där! Rakt mot mig kommer en fin stor räv med yvig svans!
Jag står blickstilla och njuter av anblicken.
Den nosar runt fågelbordet och går en sväng på vår altan.
Sedan går den förbi min utkiksplats igen,
så nära, bara en dörr som skiljer oss.
Blir lycklig när jag får se vilda djur på nära håll.
Står kvar en stund och hoppas att räven ska komma tillbaka.
Då hörs ett skrik, som från ett litet djur kanske en råtta?
Räven har fått vad den var ute efter och är förmodligen på väg hem till sin lya.
Jag kryper ner och måste viskande berätta för Darlingen(även om han sover) om Räven.

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0