Kärleksbarn

Vad är ett kärleksbarn?
När jag träffade min sambo för ca 5år sedan började alla fråga:
"Blir det ett litet kärleksbarn nu?"
Vad är då de barn man redan har?
Är de inte kärleksbarn?
Jag har svårt att se att inte alla barn är kärleksbarn..
de borde de ialla fall få vara.

Jag är inte naiv, jag vet att inte alla barn är välkomna eller tas väl omhand av sina föräldrar.
Kan också förstå att man kanske inte tänker på sitt barn som ett "kärleksbarn"
om man ex blivit gravid efter en våldtäkt,men om man bortser från sådana speciella
omständigheter så tror/hoppas jag att de allra flesta i sitt hjärta ser sina barn som kärleksbarn..
även om man sedan inte räcker till som förälder?!

Mina barn är kärleksbarn.
Jag älskar dem villkorslöst,evinnerligt med hela mitt hjärta och hela min kropp.
Kärleken till barnen är överväldigande i styrka, kraft och mod.
Kärleken är skrämmande och härlig,den gör en till den starkaste och till den svagaste.

Jag önskar att alla får vara någons kärleksbarn.


 

Tyck till
Postat av: Socialsekreterarna

Jätte fint inlägg, ja man skulle verkligen önska att alla barn fick vara "kärleksbarn".

2009-05-25 @ 19:39:43
URL: http://socialsekreterarna.wordpress.com/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0