Godzilla vs. T-Rex

Allt är frid&fröjd i hormonlandet.
Pratar lite med fjortisen och sedan är det dags att brotta ner tvätthögen.
Ropar på fjortisen och ber henne hämta alla tomma galgar på sitt rum.
-Orkar inte nu
-eh?!..hämta galgarna, jag gör ju ALLT annat!
-Ofta inte DU orkar gå upp och hämta galgarna då?!
(en annars ganska smart fjortis inser inte att detta är en "nära döden upplevelse")
Här rapar jag ur mig den vanliga mammageggan "du hjälper aldrig till /ingen passupp...
-Jag hjälper ju visst till! Jag torkade upp allt vattnet på golvet igår utan att säga något!
-Wow, vem borde ha gjort det annars då, tycker du?!
(7 nybadade Hormoner sprang dyblöta genom huset för att värma sig i badkaret=
insjö Grande)
-Sluta tjata, annars kommer jag att få ett utbrott! Gå härifrån!!!!!
-Vill du vara ifred får du väl gå upp på ditt rum! Du bestämmer inte över hela huset ,
säger mogen mor på 6år.

Fånigt bråk helt i onödan.
Nu kan man fundera lite över det här med att bråka:
Sur över tvättberget, skriker jag(?) till fjortisen att hämta galgar.
Fjortisen har just fått pissiga sms från fd.kompisen och är på apsurt humör.
(det vet inte jag om)
Min arm och nacke är på väg att ramla av men det vet ingen om eftersom jag inte vill gnälla.
Inte direkt guldläge?!
Ibland kan det i och för sig vara skönt att få bråka, släppa ut lite surånga..
om man är trygg med den man bråkar med, så man vet att man kommer att bli sams igen
och att man kommer att förlåta varandra.
Sedan kan man såklart bråka med annat löst folk som inte är viktiga för en,
men då står bråken för något annat och betyder inte så mycket.
Då bråkar man sällan med hjärtat som insats.

Brukar tänka att bråken är ett MÅSTE i hormonlandet.
Nu ska fjortisen frigöra sig och testa sina vingar.
Hon har gjort det förut, när hon var 1,5år och körde "masken"
för att hon inte fick gå barfota hem från lekparken på senhösten.
När hon var 6årig dramaqueen... skitjobbigt, men det ingår i paketet.
Det vore kanske värre om man inte såg någon tendens till frigörelse eller uppror?
Fast det vore f#¤" så mycket enklare ;-)



Tyck till
Postat av: diana

Min son har aldrig trotsat. Fast hans systrar har gjort det för (räknar på fingrarna) hmmm... Tolv ;)

2009-05-19 @ 07:21:42
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Tigerhumlan

haha känner igen mig... fast jag har en tonåring instängd i en 4årings kropp. hon smäller i dörrar, gallskriker och vrålar eller stirrar och konstaterar att morsan är helt jävla dum i huvudet.



Ramlade in på din blogg och är nu kvar. kommer hälsa på igen för jag tilltalas av ditt sätt att skriva.



Hälsningar Undertecknad

2009-08-28 @ 20:38:21
URL: http://tigerhumlan.blogspot.com/
Postat av: Fjortisensmorsa

Tigerhumlan: Välkommen! Barn är charmiga..ibland bara när de sover ;-)

2009-08-31 @ 18:25:31

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0