Allt för lite mys

När busarna var små så sjöng jag och läste saga för dem varje kväll.
Det gör jag fortfarande, men utan sagor&sång ;-)

-Kan inte du ligga lite hos mig? Vi kan se på en film!
säger "ge-mamman-lite-tid-så får-jag-vara-uppe-sent"
-Ok, säger "obesegrade-mästaren på att förhala-sängdax-från-1974-80"
(tänk om ens barn visste att vi fossiler kan/har uppfunnit alla knepen i boken!)

Igår såg vi på MTV. japp, inlärningskanalen!
Vi såg på "Wildboyz"...
Beror det på mitt yrke eller är det åldern(?) men jag blir helstirrig när idioterna
ska kliva ner i en grop med ormar, åka kundvagn nerför stup och annat kul.
Fjortisen däremot tycker att det är helfestligt att kolla in mina reaktioner.
Men när en stackare hade blodiglar (eller vad det  nu var för snigelsega läskig slajmiga prylar)
i ansiktet..och i munnen ,då fick jag springa ut ur rummet!!

Nu undrar jag bara:
(Vad är det för fel på "Petter och hans 4 getter"?)
Hur mycket slajm & gore är det värt att uthärda för att få snusa lite på sin fjortis,
när hon kryper intill sin "mama"?..
Svaret på den frågan är: ganska mycket faktiskt!!

Tyck till
Postat av: diana

De är allt goa de små monstren ;)

2009-05-22 @ 11:36:24
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0