Vaccination mot livmoderhalscancer

Idag ska vi vaccinera Fjortisen mot livmoderhalscancer.
Det kostar 1800 kronor.
Tjejer födda-97 och framåt, tror jag det var, kommer att få vaccinet gratis.
Så är det i och för sig alltid.
Man måste sätta gränsen någonstans.
Kan ändå inte låta bli att tänka på de unga tjejer som inte har föräldrar som har råd att betala.
Känns som om man utsätter dem för en onödig risk.
Jag kanske överdramatiserar.
Någonting i mig skriker högt vid tanken på att den som kan betala får vård.

Tyck till
Postat av: bakmammorna

jag håller med!! det var likadant i vårt landsting när det kom til pneumocockvaccin... gratis i vissa men 1500 i vårt...

2009-06-08 @ 18:58:28
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: fjortisensmorsa

Hej bakmammorna! Det är som sagt synd att pengar får styra, i det långa loppet är det billigare att förebygga sjukdom än att sedan ta hand om de som insjuknat.

2009-06-09 @ 00:20:27
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0