Svenska fängelser

Nu har jag läst samma sak på flera ställen:
svenska fängelsen är byggd för att det ska vara svårt att rymma men inte omöjligt.
Tanken är att fångarna ska hysa lite hopp.
Tar man ifrån dem hoppet blir det farligt.
Kanske samma sak kan appliceras på barnuppfostran?
Det måste finnas lite utrymme för eget bestämmande.
Att få känna att man har något att säga till om.
Kör man med ett "rymningssäkert" föräldraskap
tror jag att man bäddar för mycket bråk, uppgivenhet och alienation?

Tyck till
Postat av: diana

Tror på den teorin med. Frihet under ansvar.

Svar: Jag mår bra...än så länge ;)

2009-06-05 @ 00:21:59
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0