New York, om du frågar mig..



Jag tänker inte sitta här som någon NY expert,
jag har bara varit där två gånger så det skulle vara jättelarvigt.
Däremot ska jag plita ner det lilla jag har snappat upp och tycker är bra att veta.
Ta det för vad det är.
Jag tycker att det kan vara svårt att få grepp om storstäder:
när vi åkte upp i Empire state  building och såg hela staden
så fick man en bra bild över hur ofantligt stoor den är och lite hur det ser ut.
Nästa grej vi gjorde var att köpa hela busspaketet.
Kan tyckas very nördigt men guiderna är otroligt pålästa och personliga.
Man får se och höra massor med kul och matnyttigt.
"Irländarna hyrdes in för att anlägga Central park.
När jobbet var färdigt fick de som tack, anställning som poliser allihopa.
Det är därför så många poliser har irlänskt ursprung"
..visste du det?! Nä, inte jag heller innan bussturen ;-)
Sitta i Central park några timmar och bara njuta av allt liv, väldigt mysigt.
Se Time square på kvällen, också väldigt turistigt men det skiter jag fullständigt i.
Nära Time square upp mot hotell Milford plaza ligger Sardis,
en italiensk restaurang med suverän mat och en inredning
som fick mig att känna mig som Don Corleone.
Vi käkade också på Johns pizzeria på samma gata, suverän pasta och pizza
och en otrolig ruljans på människor.
(Är nästan säker på att det var den pizzerian som var med i "Förtrollad" ;-)
Toys´rús på Time square har ett pariserhjul i lobbyn..måste ses.
De har en stor T-rex på andra våning också,
den höll på att skrämma livet ur en liten kille när vi var där sist :-)
Alla gottegrisar bör leta sig upp bakom Bloomingdales och besöka Dylans candy store, mums.
Självklart måste man vinka in en taxi, väldigt "filmish" på något vis ,-)
Äh, bara man åker dit så hittar man sitt eget NY, tror inte att man behöver så många tips i den staden.
Känns som om man klivit in i en film, olika vilken film beroende på var i staden man är.
Jo, jag har faktiskt ett tips till: SKÖNA skor! ;-)
"I like to wake up in the city that never sleepes..."

Tyck till
Postat av: diana

Äsch experter är överskattade. Mycket bättre att få tips från någon som inte är sponsrad ;)

Är du sponsrad? Toys R Us kanske ;)

2009-06-29 @ 20:24:16
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Jag idag

Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag turistiga grejer som bussturer. Bara jag slipper organiserad shopping eller arrangerade fester så tar jag gärna lite guidning av någon som vet grejer.

2009-06-30 @ 20:20:22
URL: http://tjockisensjunger.blogspot.com

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0