Marits supergoda marängtårta!!

Nej, jag ska inte bli en bakbloggare men det här receptet måste man dela med sig av,
det står nog i någon lag att alla bör få en chans att mumsa den här tårtan!!!
(och i något inlägg innan undrar jag vart min midja försvunnit...hm ;-)

Maräng:
5 äggvitor
3 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpuler

Formen:
smör
1 dl kokosflingor

Ugn 250 grader
Sörj en form med löstagbar form 24 cm

Vispa alla ingr. till tårtan med elvisp till skum LÄNGE
Häll skummet i formen
In i nedre delen av ugnen stäng av värmen.
Låt stå minst 5 timmar OK över natten

Bred grädde och strö gubbar över

Tyck till
Postat av: Daniel

Godaste som finns!!!

2009-06-15 @ 12:37:36
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: bakmammorna

vad härligt att du hittade det!! ursäkta att det dröjde att vi svarade- var tvugna att konferera först :-) det låter underbart gott!

2009-06-15 @ 20:23:21
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0