Inte rädd


Jag är inte rädd för spindlar längre.
Rädslan gick över när jag fick barn.
Skärpte till mig helt enkelt.
Låg och läste i går kväll.
I ögonvrån ser jag något som rör sig i taket.
En spindel, en stor spindel.
Jag är inte rädd för spindlar längre, påminner jag mig själv.
En gång hade vi köpt jordgubbar Mazarinen och jag.
Vi mumsade och pratade.
Jag tar en jordgubbe och ser att det hänger något en bit under..
Hjärnan kopplar inte blixtsnabbt direkt.
När jag tar tag i "hänget under gubben" kopplar den äntligen!
Vad hänger i trådar?
Vad håller du mellan dina fingrar!?
Panik! Slänger ner spindeln i kartongen med jordgubbarna,
springer ut med kartongen i trappuppgången och låser dörren.
Gapskrattade åt min fåniga reaktion..men ingen gick ut och hämtade kartongen.
Skönt att man inte är så fånig längre.

Vart tog spindeln vägen!?

Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0