Förväntningar



Vaknar och ser solen försöka buffa sig in i springan vid rullgardinen.
Myggbetten kliar och humlorna surrar.
Busarna ska på utflykt så ryggsäckarna tankas upp med gifflar, dricka och ananas på burk.
Tröjpanik utbryter och nycklar har sprungit bort.
Alla kommer iväg i tid och lugnet infinner sig.
Går en promenad med Vovven och han tar ansvar för att bevattna varje grästuva.
Nu sitter jag med en kopp kaffe och njuter av vattnets kluckande, fåglarnas kvittrande
och vindens försiktiga smekande.
Maj och juni.
Försommar.
Den härligaste årstiden.
Nu är förväntningarnas tid.
Den där känslan av att vad som helst kan hända.
Pirret i hela kroppen.
Nu börjar det snart!
Kommer ihåg känslan när man tog på sin fina gula baddräkt redan på morgonen.
Man gick barfota i daggvått gräs och inledde operation "tjata föräldrarna möra"
- Kan vi åka och bada?
- Får jag springa i vattenspridaren?
Första skolavslutningen i kyrkan med en blå fin klänning, som mamma hade sytt.
Vi gick med farmor till kohagen och majade.
Lekte i bäcken..oftast slutade det med att vi badade, vi kunde inte motstå!
När man blev äldre hade man en hel sommar med kompisarna, lite tråkigt sommarjobbande
och en hel ocean av tid att njuta av allt spännande.
Kärlek
Vänner
Frihet
Den där känslan av förväntan kommer nog alltid att finnas kvar.
Världen känns ny.
Allt kan hända.
Nu kommer sommaren.

Tyck till
Postat av: liten pa jorden,men STOR i orden

Åh,vad fint skrivet!Och visst är det så...de där förväntningarna i kroppen..ljuvligt!



sv: Angående koppen..det är gubbens gamla kopp. Han var iväg på det, tror att han också var med o tävlade..minns ej..före min tid,serru=)



Och hårfärgning..jisses..varför gick jag med på att börja färga? han är blond från början,ska ha svart. Behövs gaanska mycket färg du..=)

Och nån frisör går jag fasiken inte till,svindyrt ju. Så,då får man stå där i en "fantastisk" doft och svettas=)



Hoppas du får en fin dag!=)

2009-06-01 @ 11:50:37
URL: http://www.metrobloggen.se/jesmol

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0