Vad har jag gjort?

Nu börjar jag fundera på vad jag gjort för rätt?
Idag har livet lagt fram fluffiga glädje bakelser hela dagen.
Morgonen startas  med att hjälpa en pigg 94 åring dit han skulle.
Dagen äldsta tänker jag och blir genast serverad en liten dam, med prickig blus, 100 år gammal.
Fina gamla tunna skrynkel rynkiga ansikten och händer berör mig.
Jag är inte besatt av tanter, som syster Sladd, men nästan.
På eftermiddagen ringer Fjortisen till jobbet och säger att jag inte får komma hem.
Jag måste vänta på klartecken.
Beviljas landningstillstånd och möts av en fint framdukad fika.
Bredvid mig kaffekopp, som är pyntad med röda vinbär, ligger ett brev från ett förlag.
- Vi bakade rulltåta för att fira eller tröstäta men den blev degig.. öppna brevet!
Förlaget trodde inte att mina sagor var något för dem.
-Så var det för Astrid Lindgren med, skyndar sig Fjortisen att konstatera.
Lillebrorsan klappar mig på ryggen och letar efter tecken på besvikelse.
-Perfekt! Jag tror att jag har sju svar till att vänta!.Ni kommer att bli hejare på rulltårta!
Exet krånglar men Darlingen räddar situationen.
Kvällen får jag tillbringa med Kompis, god mat , prat och lite rosé.
Till och med Vovven var mjuk och följsam idag, han hade kanat loss på den döda ormen
som legat och jäst på promenad stråket ett tag.
Fjortisen hade hällt över honom mitt shampoo OCH balsam,
till och med trampdynorna var glansiga.
Pussar lite på Darlingen och lutar mig nöjt tillbaka.
Livet är gott.
Jag tänker njuta en stund.

Tyck till
Postat av: Mofsan

Härligt! Sug på den dagen. Nästa gång krånglar både fjortis och Darling och du önskar dem väck till Abisko eller nått. Detta lät ju helt underbart :)

2009-07-23 @ 05:23:59
URL: http://mofs.bloggagratis.se
Postat av: Egoinas mamma

Din beskrivning gör att det LÅTER gott också! ;)

2009-07-23 @ 08:51:08
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0