Störande

Jag plockade iordning i väntrummet idag.
Efter en stund kommer en pappa och två barn in.
De väntar på en anhörig.
Barnen busar ganska vilt.
De tar ner broschyrer och tidningar och lägger ut i alla stolar.
Pappan säger lite lamt: "Nu får det vara den sista"
när barnen plockar rent i broschyr hyllan.
Sedan går de därifrån.
Pappan säger inte till barnen att plocka iordning efter sig.
Han försöker inte plocka iordning,
han bara lämnar allt och går.
Någon annan kan plocka upp deras röra.
Den personen blir jag, eftersom jag vill att det ska se trevligt ut
när patienterna sitter och väntar.
Jag blir riktigt irriterad och visar en kollega hur det ser ut.
Han börjar skratta och säger: "Härligt, du är också gammal!"
Jag tycker att man ska lära sina barn att plocka upp efter sig.
Är det tant varning?

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Antagligen, men tantvarning är bra. Att vara tant och kärring är bra. Det har jag bestämt! Numera skall ALLA tycka att det är en komplimang att kallas tant eller kärring!! ;D

2009-07-24 @ 20:48:43
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: ironia

en säker tantvarning!....men att inte plocka upp efter sig....nån orning får det väl ändå vara;)

2009-07-24 @ 22:17:59
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com
Postat av: diana

Nä du det är inte tantvarning. Det är en principsak. Absolut.

2009-07-24 @ 23:18:31
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0