Pinsamt 2

När jag nu ändå är inne på pinsamheter:
De första fem åren som sjuksköterska arbetade jag på hjärt IVA.
Det var riktigt tufft men otroligt lärorikt.
Vi fick in många dåliga patienter.
En del räddade vi och andra överlevde inte pga stora infarkter och andra skador.

En kväll kom det in en kille i 45 års åldern.
Han hade fått en stor hjärtinfarkt och det var oklart om han skulle överleva.
Jag sprutade propplösande läkemedel och jobbade med honom hela kvällen.

När jag kommer upp på avdelningen nästa eftermiddag
ser jag en kille och en tjej komma gående i korridoren.
Tar ett litet tag innan jag inser att det är killen från kvällen innan!
Han ser så pigg ut (och han har fått på sig sina egna kläder).

Jag blev jätteglad och tjoar över hela korridoren:
-Men, det är ju du! Jag kände inte igen dig med kläderna på!!

Kul, väldigt kul.
Note to self: i kakahålet stoppar man kakor annars håller man det stängt.

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Det där har man ju hört många gånger... ;D

2009-07-14 @ 20:14:24
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Nanna Nilsson

Ha,ha! det måste ha varit "kul" att se patientens flickväns min precis innan poletten ramlade ner!! Kram

2009-07-14 @ 21:49:55
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0