Överdos av resor?


Min jobbarkompis har en teori:
hon tror att hennes barn har fått resa för mycket, för tidigt.
Nu känner de ingen längtan efter att resa.
Finns inga platser de vill se.
De tycker att de har det bra hemma.
- Vi kan åka till New York? Thailand? London?
- Nä, vi har redan varit i London..det är bra här i "Pyttelillastaden".
Kan man bli blazé på resande innan man ens fyllt 18år?
Är det ännu en sak som snälla curling föräldrar ,
som vill att barnen ska få uppleva så mycket som möjligt,
"förstör" för sina barn- reslusten?
Eller är det så enkelt att de är nöjda som det är?!

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Jag tror att tjuren Ferdinand ser mer här i världen än de som åker till "arenan". :D



Att vara nyfiken går i vågor tror jag. De kanske behöver bara få vara ett tag?

2009-07-15 @ 18:58:00
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Jag kom in här för att ge dig ett svar på din kommentar hos mig, men nu ångrade jag mig. :)



Jag svarar under mitt eget inlägg i stället. Under den typen av inlägg så skapar det mer en helhet. :D

Så jag sticker in till mig själv igen.. hehe

2009-07-15 @ 20:52:04
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

TÄNK om dom helt enkelt är NÖJDA!!! Så förfärligt! Skämt å sido, man blir blasé, gör man nåt ofta så tröttnar man ju. Fast...äter gör man ju varje dag...inte fasen blir jag trött på DET! Tyvärr...

2009-07-15 @ 21:35:48
URL: http://barbrobinda.blogspot.com

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0