Min farfar



Kikar in hos Nanna  och skriver en kommentar om att min farfar älskade country.
Då slår det mig ; det är den 20 juli idag.
Farfars födelsedag!
Han skulle ha blivit 90 år om han hade fått leva.
När jag tänker på farfar och country ,så tänker jag på Loretta Lynn.
Farmor spelade in country musik på sin lilla bandspelare som stod i köket.
Banden tog de med sig i sin folkvagnsbuss när de drog iväg på olika
mer eller mindra långa resor.
Den gamla bussen havererade mer än en gång men de fortsatte åka.
Farfar målade sina tavlor och farmor njöt av äventyret.
De var två levnads konstnärer.
Fy, vad jag saknar dem!!

Tyck till
Postat av: Nanna Nilsson

Det måste vara telepati! Eller en vink från farfar! Kramkram till dig! Nu ska jag lägga in en låt till din pappa,farmor och farfar. Ha en bra dag.

2009-07-20 @ 13:39:38
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: diana

Jag saknar mina farföräldrar med. Min farfars födelsedag var 12 juli. De bodde i Holland och farfar var aktiv i motståndsrörelsen i Rotterdam under kriget. Han jobbade inom (RTL) spårvägen och några där hjälpte till att gömma judiska flyktingar, bokstavligt talat, under jorden.

2009-07-20 @ 14:18:46
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: fjortisensmorsa

Nanna: Så valde du min farfars absoluta favorit! Spoky ;-) Kram&tack för låten!

Diana: Jag får nästan gåshud när jag får höra om sådant. En människa som levde/överlevde det som idag är vår historia. Finns många spännande livsöden!

2009-07-20 @ 23:12:54
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0