Konstig läggning?

Har just klurat på några bra böcker av amerikanska författare.
Jag älskar att läsa.
Har sugit i mig ord sedan jag var liten.
Det började med att man fick lyssna till sagor hemma eller på sagostund.
Det var sagor som andra skrivit och sagor som framförallt pappa hittade på.
Ord.
Ord som bildade historier.
Historier som skapade fantasier.
Fantasier som skapade bilder.
Jag älskar ord.
Kan bli förälskad i någons sätt att skriva och nyttja orden.
Rim, ordlekar, ramsor, dikter, limerickar och sånger.
Härliga ordflätor som lever ett eget liv.
Gått på en skrivarkurs för mitt eget höga nöjes skull.
Fick där försöka tämja orden att bli mina.
Väldigt roligt och lyxigt att få tid att orda.
Kan man vara en ord fettischist? ;-)

Tyck till
Postat av: Mofsan

Jag älskar ord. De som får mig att rysa,mysa,gråta,le,gapskratta och bli heligt förbannad. En välskriven text i kombination med eftertanke och ordorgasmen dinglar behagligt i själen.

En hel del av dem återfinns här, det är därför jag gärna återvänder.

2009-07-13 @ 18:40:59
URL: http://mofs.bloggagratis.se
Postat av: fjortisensmorsa

Mofs: Tack!! Nu blir jag riktigt glad!

2009-07-13 @ 18:53:12

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0