Kaffe på sängen



Jag är lite schizofren vad gäller "Kaffe på sängen".
Idén är väldigt mysig och det känns alltid rart när någon bjuder en
men i praktiken är det inte riktigt min grej.
I filmer ligger de lite tillbaka lutade och käkar sin frukost i sängen,
läser tidningen och är helt avslappnade.
När jag ska käka frukost på sängen ser det inte alls lita coolt ut.
Hunden försöker sticka fram snoken och smaka lite.
En eller flera familjemedlemmar vill mysa och
jag försöker förtvivlat balansera en hal brick rackare i sängstormen.
Nej, tacka vet jag att gå upp en ledig morgon.
Solen skiner in genom köksfönstret.
Öppna locket på kaffeburken och sniffa lite.
Fixa iordning frukosten och sätta sig ner med en bok eller tidning.
En riktig långfrukost är en lyx.

Tyck till
Postat av: Mofsan

Håller helt med dig där. Vill inte ha brödsmulor eller kaffe i hela sängen. Jag skulle dessutom ha en galen dvärgschnauzer liggandes raklång över brickan.

Säger bara :hotellfrukost!

Finns inget bättre

2009-07-29 @ 09:55:23
URL: http://mofs.bloggagratis.se
Postat av: fjortisensmorsa

Mofsan: Nu börjar det bli ruggigt! När jag satt och skrev tänkte jag just det: hotell frukostar är ändå BÄST! ;-)

2009-07-29 @ 09:58:17

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0