Jag betalar faktiskt skatt!

Vi har ofta mycket att göra på jobbet.
Många dåliga patienter som behöver vård.
Väntetider som blir långa pga väntan på
röntgen, väntan på svar från lab osv
Vi stressar som galningar och försöker
ge en bra och säker vård.
Då kommer nästan alltid någon och kläcker repliken
som retar gallfeber på mig:
- Jag tycker att det är för jävligt att man ska behöva vänta så här länge.
Jag betalar faktiskt skatt.

Jag betalar faktiskt skatt.

Jag har funderat lite över det där.
Innebär det att det är ok att de som inte betalar skatt får vänta?
Ska vi, när vi får in ett barn som har svårt att andas, låta det barnet vänta?
Han betalar faktiskt inte skatt.
Om en utländsk familj krockar här i Sverige, ska de då få vänta?
Kalle som gjorde illa foten när han spela hockey med polarna
borde kanske få gå före? Han betalar trots allt skatt!
Snälla, kan någon förklara!?
För jag fattar verkligen inte hur jag borde prioritera.
Dum som jag är vill jag hjälpa den som är svårast sjuk först..
Fånigt eller hur ?

Tyck till
Postat av: Mita

Nej du ska verkligen inte behöva välja! Det är vår regering som måste öppna ögonen och prioritera vården i Sverige istället för att lägga vikten på skit.

Det är trist att vårdpersonalen ska bli utsatta i en sådan här situation. Men vårdpersonalen får heller ej tiga utan själva gå vidare och kräva fler vårdplatser, högre lön och en väl fungerade vård.



Kram

2009-07-23 @ 18:07:18
URL: http://metrobloggen.se/mitapita
Postat av: Nanna Nilsson

Åskan slog ner i datorn i början av veckan ,tar en månad att få den lagad. Under tiden lånar jag min svägerskas dator i bland Kram.

2009-07-23 @ 18:26:56
URL: http:// honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Men tror du inte att uttrycket är lite mer generellt menat, som att vi ALLA borde få bättre/snabbare hjälp i och med att vi betalar skatt? Sen är det ju synd att ni som jobbar och sliter får skit för att våra politiker inte klarar av att priritera och styra rätt!

2009-07-23 @ 18:58:40
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0