Hur gammal är du egentligen?



Syster Klok skickade den här till mig och VIPS var jag 8 år.
Minns hur vi sjöng Syster Jane och gungade så högt vi kunde..
och sedan hoppade vi från gungan.
Kommer fortfarande ihåg känslan av sand mot bara fötter när man landade.
Vi ändrade texten till  Syster Per, för han var den sötaste killen.
Om det inte var Rikard som var finast, det var lite svårt att bestämma.
Kommer ihåg dubbel däckar gungan, då kunde en sitta och en stå upp och ta fart.
Vi grävde alltid jättedjupa hål i sanden, satte oss på kanten till hålet
och begravde benen ända upp till låren.
Härligt och underligt hur en sång kan teleportera mig tillbaka till 8-åriga mig.
Tack Syster Klok för resan! *ler*


Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0